loader image

Wady- jeżeli na rynku dany produkt się nie przyjmie ucierpi na tym cała marka rodzinna.

Strategia marki kombinowanej(łączonej)- stosowana głównie przez koncerny samochodowe i niektórych wytwórców sprzętu RTV i AGD. Strategia ta polega na łączeniu marki zbiorowej i indywidualnej np. Opel Astra, gdzie Opel – to marka zbiorowa a Astra- marka indywidualna pozwalająca indywidualizować produkt.

Zalety: promując jeden model promujemy markę.

Strategia poszerzenia marki związana jest ze strategią marki zbiorowej. Pod znaną marką wprowadzone są produkty z innej branży, np. firma Adidas wprowadziła kosmetyki.

Cykl życia produktu:

1. Faza wprowadzenia.

2. Faza wzrostu.

3. Faza dojrzałości.

4. Faza spadku.

Główne zadanie marketingu- poinformowanie nabywców o produkcie.

Faza 3- zysk i sprzedaż osiągają maksimum, konkurencja bardzo silna. Przedsiębiorstwo przedłuża tą fazę przez modyfikację np. produktu.

Głowne zadanie marketingu- utrzymanie udziału w rynku..

Faza spadku- spadek reklamy. faza kończy się wycofaniem produktu z rynku po najniższych kosztach.

1 Faza- produkty kupowane przez pionierów( akceptujących nowości).

2 Faza- naśladowcy- osoby trudniej akceptujące nowości, naśladują innych.

3 Faza- wczesna większość(osoby korzystające z promocji, modyfikacji produktu).

Póżna większość- decydowanie o zakupie gdy produkt schodzi z rynku.

4 Faza- Marudery, np. emeryci nie akceptujący nowości, ważna dla nich jest cena produktu.

NIETYPOWY CYKL ŻYCIA PRODUKTU

RECYKL- CYKL ŻYCIA PODWÓJNY:

Drugim nietypowym cyklem życia produktu jest cykl życia produktu modyfikowanego. Cykl produktu podlegającego modzie charakteryzuje się krótką fazą dojrzałości, połączona faza wprowadzenia i wzrostu, gwałtowny spadek.

Sezonowe dziwactwo:

Produkty o najkrótszym cyklu życia produktu, najkrócej znajdują się na rynku( np. koszulki z napisem:” Juwenalia”.

Charakteryzują się: szybką fazą wprowadzenia, gwałtowny wzrost i spadek. Najdłuższy cykl życia mają np. Produkty RTV, najkrótszy, np. chleb.

Na tym kończę rozważanie o opakowaniach i zapraszam na kolejne ciekawe treści. Cz. Kraśnianin.


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *