loader image
Gra strategiczna/RPG z ciekawą mechaniką

Dumnie prezentuję poradnik do mojej najnowszej gry komputerowej. Gra jest trochę skomplikowana, ale po przejrzeniu tych treści będziesz wiedzieć jak grać. Gra jest typu strategia/RPG/taktyka. Nawiązuje do starych gier. Na podstronie sklepu gry znajdziesz jej wideo i drugi poradnik. Tutaj pokazuję tylko jak grać. Jeśli nie chcesz zepsuć sobie przyjemności odkrywania gry – nie czytaj tego dalej.

Ogólnie w grze chodzi o to, aby przejść jak najwięcej plansz. Wynik będzie można zapisać w ostatecznej wersji gry – online. Po 50 planszy nadchodzi 2 fala. 100 plansza to reset ustawień mapy. Nie wiem, czy ostatecznie będzie 30 plansz. Bo gra się dosyć długo. Gracz miga na planszy.

Gra jest w wersji beta, tzn. że można grać, ale w tej chwili są błędy i gra może wyglądać inaczej w ostatecznej wersji. Należy zgłaszać błędy i wysyłać na pocztę grodzki@grodzkistudio.pl w postaci zrzutu ekranu PRINT SCREEN. Gra powinna być gotowa pod koniec listopada 2023. Ale jeśli będzie zainteresowanie, może być zmieniana i aktualizowana długo. To będzie zależeć od was!

Sterowanie w grze: myszka, spacja, litery i klawisze funkcjonalne oraz strzałki.

Gra nawiązuje do Heroes, Civilization i Dota. Można znaleźć w niej również inne gry.

Płatność za grę można realizować poprzez serwis Paypal, kartę kredytową lub zwykły przelew. Dane do konta w regulaminie lub poprzez nasz sklep! Proszę o informację po zakupie najlepiej SMS 668 548 905.

Tworząc tą grę chciałem zrobić coś, w co można pograć wiele razy i wracać. Każda rozgrywka jest inna. Za 30 zł otrzymujesz produkt, który możesz współtworzyć. Liczę się z Twoim zdaniem. Jeśli lubisz stare gry i gatunek RPG, czy strategie to na pewno się tutaj odnajdziesz… To moja 3 gra i jestem z niej bardzo dumny. W tym roku jeszcze jedna gra, a w kolejnym dwie… Czyli będzie w co grać! Ceny będą atrakcyjne.


1 – Tutaj znajdują się zdolności herosa, które mogą uratować Ci życie. Można je awansować. Za jednym razem można używać tylko jeden raz każdą zdolność

2 – Tutaj znajdują się Twoje łupy. Można je aktywować PPM lub LPM. Dają różne efekty. Sprawdź sam!

3 – Sklep pojawia się kiedy jesteś blisko NPC sklepu (zaznaczony na pomarańczowo na planszy)

4 – Statystyki herosa, czyli bardzo ważna sprawa. Można je awansować po zdobyciu expa. Wszystkie mają wpływ na przebieg gry. Warto testować!

5 – Aktualny tryb gry. Jest około 15 trybów gry.

6 – pasek postępu przejścia mapy. Statystyki główne – życia herosa, złoto, wynik do statystyk online, aktualna tura. Pod paskiem jest też informacja z podpowiedziami z gry – około 100 podpowiedzi. Losuje się je co chwilę. Stan państwa – jeśli jest wojna, jest to napisane.


1 – Parametry gry do obliczania premii za ruchy określonego typu. Np. kiedy jest wysoka wartość zyskujesz więcej.

2 – Tutaj możesz aktywować akcje, aby modyfikować parametry w zamian za złoto

3 – Ruletka, czyli trochę hazardu w naszej grze!

4 – Fontanna to bardzo ważna budowla, można za jej pomocą budować ważne obiekty i ulepszać je, aby zyskiwać manę i złoto

5 – Te budynki można aktywować, aby zyskiwać bonusy

6 – To jest przeciwnik. Gracz walczy ze smokami. Są duże i małe smoki.

7 – To są potwory. One nie atakują gracza. Można je niszczyć lub ignorować. Potwory walczą i niszczą tak samo jak smoki.


1 – Opis posiadanych budowli, które wpływają na różne współczynniki. Należy je budować co turę lub rzadko. To zależy od Ciebie

2 – Statystyki państwa. Bardzo ważna sprawa. One decydują o Twoim sukcesie

3 – Stan wojny lub pokoju i najważniejsze współczynniki państwa. Akcje do modyfikowania sytuacji w państwie. Współczynniki Trafiic – czyli ruchu (one wpływają na ilość możliwych ruchów). Poziom państwa to więcej budynków i możliwość ruchów.

4 – Przykładowy artefakt. Księga dodaje artefakt w pole artefakty.

5 – Czerwony przeciwnik jest w Twoim zasięgu. Widzisz najbliższe pola ze szczegółami. Można atakować na dystans lub z bliska.

6 – Pentagram generuje obiekty


1 – Schematy, czyli możliwość tworzenia przy pomocy zbieranych lamp. Tworzone schematy zmieniają grę

2 – Ściana, którą można niszczyć

3 – Lampa, do schematów


1 – Misje, czyli nagrody za wykonane zadania

2 – Ruiny i inne obiekty mają specjalne właściwości – testuj PPM I LPM

3 – Strzały do ataku na dystans

4 – Świątynie dają duże bonusy życia


1 – Wyniki online i statystyki wykonanych misji


1 – Opcje gry. Nie wymaga komentarza

2 – Przykładowy artefakt napój magiczny – do pola artefakty

1 – 18 listopada wprowadziłem nową funkcję – budowanie ścian. To bardzo ciekawe i pozwala się trochę zabawić po zniszczeniu wszystkich obiektów. Za ściany są punkty. Więc można się tym bawić!


Porady do gry

  1. Oszczędzaj zasoby
  2. Staraj się patrzeć gdzie idziesz
  3. Szukaj ważnych artefaktów i unikaj pułapek
  4. Przemyśl zawsze każdą planszę, dopiero później graj
  5. Uważaj na państwo, aby nie doszło do wojny
  6. Dostosuj grę opcjami
  7. Staraj się wykonywać wartościowe misje
  8. Obliczaj wszystko i przewiduj ruchy wroga
  9. Buduj świątynie na fontannie, dają dużo bonusów
  10. Uważaj na pentagramy i patrz co aktywujesz
  11. Zbieraj artefakty i aktywuj obiekty
  12. Nie pozwól przeciwnikowi opanować mapy
  13. Używaj sklepu, kiedy masz dużo pieniędzy
  14. Nabijaj combosy, aby zyskać bonusy – to ilość pokonanych w jednej turze
  15. Ucz się poprzez eksperymenty i czytanie porad w konsoli

Jeśli masz pytania dotyczące gry – pisz pod tym postem

Co jeszcze jest do zrobienia?

  1. Dopracowanie symulacji państwa
  2. Zmiana sklepu na innych poziomach
  3. Inteligentne potwory
  4. Inteligentne budynki
  5. Inne pomysły do gry
  6. Efekty i dźwięki
  7. Budowanie ścian – poprawki
  8. Testy gry – dużo testów

Gra powinna być gotowa do końca listopada 2023. W wersji oficjalnej, ale możliwe dalsze prace nad grą.

Nie zapomnij ocenić gry po zakupie i rozegraniu wielu bitew…

2 komentarze

Ornsil · 17 listopada 2023 o 23:04

Zaprezentuj swoją markę z dumą z Grodzki Studio!

Widz · 24 listopada 2023 o 15:35

Wszystko fajnie, ale wgląd w proces twórczy na YT psuje “hype”. Jeśli twórca gry analizuje składowe projektu powtarzając co chwilę “a to co to jest?”, to chyba coś wymknęło się spod kontroli. Bez komentarzy w kodzie i z każdym spritem nazwanym Object to sam sobie robisz pod górkę. Odpowiedź znam z góry: super gra, hejter, mam potencjał etc., ale przed “długiem technologicznym” nie uciekniesz. A czym jest owy dług, to proszę poczytać w ramach małej pracy domowej dla programisty.

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *