loader image

Pisałem już o reklamie. Ale ten materiał będzie wyjątkowy. Trochę więcej praktyki, a mniej teorii. Więc do dzieła! O co chodzi z tą reklamą w praktyce? Jak to robić? W dzisiejszych czasach duże znaczenie mają blogerzy i różnego typu influencerzy. Zrobiło się głośno o wielu osobach w Internecie. Ludzie recenzują produkty, wypowiadają się na różne tematy.

Jak ta reklama powinna wyglądać?

Jednak zacznijmy od początku. Najważniejszy jest produkt i klient. Trzeba te dwie sprawy bardzo dobrze rozumieć. Rozumieć co się właściwie robi i jakie będą tego konsekwencje. Budowanie marki osobistej jest teraz kluczowe. Tworzenie reklamy to duży proces. Zaczyna się od motywacji, a kończy na prezentacji. Należy przypominać kim jesteśmy i co robimy. Bo to interesuje potencjalnego klienta. Takie sprawy jak odpowiedni nagłówek i dobra treść to podstawa. Bez znaczenia, czy to reklama w Google Ads, czy na blogu. Należy stosować różne kody promocyjne. Każdy sprzęt, czy oprogramowanie reklamuje się inaczej. Film często wyprzedza standardowe reklamy. Jest medium szerokim i głębokim. Już sama grafika wybija się od tekstu. Trzeba ludziom pokazywać jak najdokładniej co jest naszym produktem. Nagłówki przyciągają uwagę.

Jak to robić w praktyce? Należy poznać dokładnie sytuację. Pojawiać się w podcastach, czy wywiadach. Być obecnym w mediach! Osobowość sprzedaje. Bądź przyjazny! Nie kombinuj w reklamie. Bądź sobą! Przestrzegaj reguł. Nie krytykuj konkurencji, bo to może skończyć się po prostu źle! Nie bądź sztywny i korporacyjny. Każda aplikacja ma swoją specyfikę. Bez PR będzie ciężko. Bo ludzie łatwo oceniają. Na swojej stronie zamieść linki do opisu Twojej osoby i zaprojektuj ją tak, aby realizowała swoje zadanie – prezentacja oferty i możliwości współpracy. Warto pojawiać się w różnych miejscach i testować różne formaty reklam. Tworzenie filmu produktowego to duże wyzwanie, ale daje ogromne efekty. Teraz popularne są występy na żywo na przykład na Facebook. Bądź aktywny na social mediach. Bądź ludzki i dyplomatyczny. Dbaj o swoich ludzi.

Profil klienta:

  • Kto zakupi produkt?
  • Jak wielu ludzi kupi produkt?
  • Dlaczego produkt jest lepszy od konkurencyjnego?
  • Jak klient odbierze cenę?
  • Do czego klient potrzebuje produktu?
  • Jakie wymagania ma produkt?

Analiza konkurencji:

  • Jaka jest cena produktu konkurencji?
  • Jak nazywa się produkt konkurencji?
  • Jakie dodatkowe funkcje posiada ten produkt?
  • Jaką rozpoznawalność zdobył produkt konkurencji?
  • Jak jest reklamowany ten produkt?
  • Jakie są słabe strony produktu konkurencji?

Temat wiadomości:

  • Czy uwzględniłeś nazwę produktu w temacie wiadomości?
  • Czy rozważyłeś promocję?
  • Czy jest wabik?
  • Czy wyjaśniłeś do czego służy produkt?

Wiadomość reklamowa:

  • Czy dodałeś linki?
  • Czy pokazałeś zrzuty ekranu?
  • Czy uwzględniłeś walutę i cenę?
  • Czy dodałeś film z produktem?

Content is king!

Treść sprzedażowa różni się od treści informacyjnej. Stawiaj na jakość. Prezentuj język korzyści. Musisz mieć strategię. Wybierz odpowiedni kanał do swoich treści. Bądź spójny! Rozpoznaj swoje cele i możliwości. Działaj aktywnie i regularnie. Buduj swoją bazę czytelników. Zbuduj personę i zastanów się do kogo właściwie chcesz trafić! Każdy kanał jest inny. Współpracuj na zewnątrz – poznaj innych ludzi. Opracuj swój kalendarz publikacji i nie rezygnuj z pracy! Pisz dla Internetu – zwięźle i na temat. Używaj słów kluczowych. Opowiadaj historie, bo one sprzedają. Kanały B2B są inne od zwykłych. Naucz się innych kanałów i pisz do przedsiębiorców. Buduj markę cierpliwie i konsekwentnie.

Wejście na rynek

Coraz więcej ludzi może być milionerami! Zasady się zmieniają, musisz nadążać. Internet daje ogromne możliwości. Prowadź z odbiorcami rozmowę. Twórz wydarzenia i rób wielkie show! Buduj listę mailingową i szanuj swoich odbiorców biuletynu. Nie spamuj, określ konkretnie co będziesz wysyłać i dawaj wartość! Pisz dużo, ale nie przytłaczaj treściami. Twórz konkretny pokaz. Niech słowa łączą się z mediami! Zapowiadaj swój produkt i buduj relacje z klientami. Staraj się zdobyć finansowanie w różny sposób i bądź precyzyjny oraz jak najbardziej konkretny. Trzymaj się własnych zasad i poznawaj inne spojrzenie na problem. Rozwijaj swoje umiejętności np. przemawiania.

Nowy Internet

Świat się zmienia. Obserwuj rynek! Internet daje efekt skali. Trzeba tylko się trochę postarać. Stawiaj na jakość! Cokolwiek robisz…

Człowiek jest najważniejszy. Słuchaj swoich klientów. Stawiaj na odpowiednie narzędzia, tak jak pisałem wcześniej. To bardzo ważne. Inaczej pisze się do dzieci, a inaczej do przedsiębiorców. Ale Internet charakteryzuje zwięzłość i media.

Segmentuj swoich klientów. Bez persony nie trafisz w cel! Korzystaj z pomocy narzędzi internetowych takich jak Canva, Brand 24 i wiele innych. Jest tego mnóstwo np. Google Analytics, czy BNF. Stosuj briefing i niech klienci opowiadają o sobie. Badaj popularność swojej strony i ulepszaj ją. Niech żyje; coś się na niej zmienia! Stawiaj na odpowiednie słowa kluczowe, to bardzo ważne. One generują sprzedaż. Reklamy banerowe odchodzą do lamusa. Stosuj social media i SEO. E-mail marketing jest bezpieczny, jeśli robisz to dobrze. Reklama mobilna jest inna, niż standardowa. Weź to pod uwagę! Niech Twoja strona wyświetla się prawidłowo. Stosuj marketing wirusowy i szeptany. To ciągle działa! Polecaj produkty, jeśli masz odpowiedni ruch na stronie i profilach social media. Dołącz do Patronite – szukaj sponsorów!


Łukasz Grodzki

Przedsiębiorca, pisarz, artysta. Raper i malarz. Zainteresowany rozwojem osobistym i biznesem w Internecie, i nie tylko. Lubię filmy dokumentalne i osiąganie celów. Chcę tworzyć najlepsze gry komputerowe!

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *