loader image

Pisałem posta na temat zarządzania czasem. Znalazło się tam wiele porad. Jednak postanowiłem kontynuować temat. Głównie ze względu na nowe treści, które udało się przyswoić. No i doświadczenie, które rośnie każdego roku. Warto dopracować swój system prowadzenia biznesu, tak aby dawał dobre efekty i był realny do realizacji.

Co stwierdziłem po paru miesiącach testów?

  1. Zamiast listy zadań zastosuj kalendarz
  2. Nie stawiaj na wiele zadań jednego dnia – wybierz maksymalnie 3
  3. Zapisuj w kalendarzu wszystko co związane z pracą – użyj dużego kalendarza z notatkami i pisz każdego dnia na temat swoich pomysłów
  4. Zaczynaj dzień od jakiegoś szybkiego zadania, a później zajmij się głównym. Na deser zajmij się ostatnim – wieczorem.
  5. Zabieraj ze sobą mały notes i długopis wszędzie. W ten sposób zawsze będziesz mógł zapisywać pomysły i nic Ci nie zginie.
  6. Używaj małych zeszytów (16 kartek, 32) do prowadzenia projektów. Każdy zeszyt to oddzielny projekt. Dopasuj zeszyt do projektu. Dobrze go oznacz, aby w przyszłości była możliwość szybkiego znalezienia tematu. Jeśli Twój projekt jest skomplikowany i długotrwały – możesz używać większych zeszytów.
  7. Zawsze dobrze przemyśl jakie projekty będziesz realizować danego roku. Chodzi o to, aby robić wystarczająco dużo, ale nie obciążać się za bardzo.
  8. Zaznaczaj przy pomocy zakreślaczy ważne sprawy. Używaj długopisów czarnych i niebieskich. Aby wyróżniać nowe fragmenty tekstu i nie mieszać wszystkiego.
  9. Pracuj w blokach – grupuj zadania o podobnej długości, czy temacie.
  10. Odliczaj czas telefonem, aby pracować wydajniej.
  11. Słuchaj muzyki podnoszącej produktywność – np. utwory instrumentalne.
  12. Włącz tryb cichy telefonu, kiedy pracujesz nad ważnym zadaniem.
  13. Używaj małych karteczek, aby porządkować dni wypadające ze schematu.
  14. Zapisuj w telefonie wszystkie ważne wydarzenia i notuj poprzez Google Keep.
  15. Odpoczywaj – w ten sposób zrobisz więcej i lepiej!
  16. Zaplanuj sobie każdy dzień wieczorem, jeśli mają być tam jakieś specjalne wydarzenia – opisz to.
  17. Zrób porządek w miejscu pracy. To zwiększa skupienie. Im mniej przedmiotów na widoku, tym lepiej.
  18. Korzystaj z pracy na pełnym ekranie, kiedy piszesz książkę lub oglądasz film.
  19. Zorganizuj sobie biuro w innym pomieszczeniu lub oddziel strefę pracy od innych miejsc.
  20. Zamontuj lampkę i notes przy łóżku na stoliku. Tak, aby w trakcie przygotowania do spania była możliwość notowania.
  21. Czytaj tylko najlepsze książki i konkretne grubości. Nie warto się rozdrabniać…
  22. Słuchaj tylko sprawdzonych podcastów i audiobooków. Nie marnuj czasu na marne pozycje.
  23. Rozpisz sobie zdania na każdy miesiąc. Stwórz strefy konkretnych zadań – np. trzy miesiące na pisanie książki, później pół roku na pracę przy biznesie.
  24. Zapisz na karteczce powtarzalne zadania i wykonuj je w kolejności, a następnie odznaczaj w kalendarzu.
  25. Zamontuj bieżnię i ćwicz podczas pracy przy komputerze – to wymaga zamontowania podwyższenia z kartonu na komputer, aby pracować prosto. Wtedy jest lepszy przepływ energii i jest to zdrowsze od garbienia się na fotelu.
  26. Kontroluj na co przeznaczasz czas – nie marnuj go na głupie czynności, czy nieproduktywne spotkania.
  27. Używaj najlepszych aplikacji do pracy.
  28. Zapisuj dokumenty poprzez One Drive. W ten sposób możesz przywrócić je po awarii.
  29. Pracuj z laptopem podpiętym do prądu. Kiedy wysiądzie elektryczność Twoje dane zostaną bezpieczne. Zadba o to bateria.
  30. Sprawdzaj e-maile raz lub dwa dziennie – np. rano i wieczorem.
  31. Odinstaluj niepotrzebne aplikacje i zrób porządek na pulpicie komputera.
  32. Rób kopie zapasowe na pendrive i dyskach zewnętrznych.
  33. Regularnie usuwaj z telefonu niepotrzebne rzeczy, aby nie wysiadł z nadmiaru danych.
  34. Zbieraj najlepsze książki związane z Twoim biznesem i zaglądaj do nich regularnie – np. w celu motywacji lub pracy nad biznesem.
  35. Dbaj o czystość w swoim mieszkaniu.
  36. Kupuj zawsze więcej na zapas, aby nie chodzić do sklepu co chwilę. Ale dbaj o terminy ważności produktów spożywczych.
  37. Załatwiaj sprawy na mieście za jednym razem.
  38. Ćwicz w trakcie drogi do miejsca docelowego. Samochód jest dobry, ale na długie dystanse.
  39. Dbaj o dobry wizerunek w social mediach. Odpowiadaj na komentarze i wyjaśniaj sytuacje.
  40. Zrób plan social media. Niech Twoja praca będzie zorganizowana i uporządkowana.
  41. Oszczędzaj pieniądze. Kupuj dobrej jakości produkty.
  42. Dbaj o zdrowie – kupuj witaminy i suplementy.
  43. Pij kawę i Yerbę. Nawet parę razy dziennie, jeśli jest potrzeba.
  44. Jedz czekoladę i pij wodę mineralną co jakiś czas, aby uzupełnić składniki.
  45. Nie wydawaj pieniędzy na papierosy, alkohol, czy inne niepotrzebne rozrywki oraz nałogi. W tym hazard!
  46. Załóż konto oszczędnościowe i biznesowe. Pilnuj porządku swoich wydatkach.
  47. Zatrudnij księgową, niech pilnuje Twoich faktur.
  48. Zatrudniaj innych ludzi do robienia czasochłonnych i nudnych czynności.
  49. Znajdź czas na rozwój i zarządzanie biznesem.
  50. Znajdź czas na naukę języka, czy gry na instrumencie.
  51. Pracuj nad swoim językiem i nawykami.
  52. Poznawaj wartościowych ludzi.
  53. Odwiedzaj muzea, galerie i inne miejsca, które dobrze na Ciebie wpływają.
  54. Rozwijaj się w jednej głównej czynności. Pozostałe powinny być powiązane z nią.
  55. Określ swój czas pracy i pilnuj, aby nie pracować za dużo lub za mało.
  56. Rano, po około 2 godzinach zajmij się najważniejszym zadaniem.
  57. Dbaj o kondycję i swoje oczy.
  58. Szukaj opinii i dobrych okazji w Internecie. Ale nie daj się oszukać!
  59. Wyłącz niepotrzebne zakładki w przeglądarce. Używaj najważniejszych.
  60. Pilnuj swoich haseł i nie podawaj ich niezaufanym osobom.
  61. Notuj wszystkie najważniejsze myśli w kalendarzu A4 lub oddzielnym dzienniku.
  62. Testuj usługi w Internecie. Nie kupuj w ciemno. Najpierw sprawdź.
  63. Znajdź sobie hobby lub spraw, aby Twoja praca nim była.
  64. Staraj się pomagać innym i budować dobrą atmosferę.
  65. Unikaj niebezpiecznych sytuacji i osób.
  66. Pisz regularnie i nagrywaj audycje. Buduj swoją społeczność!
  67. Spotykaj się z rodziną i spędzaj z nimi czas.
  68. Nie pożyczaj pieniędzy. Staraj się żyć bez rat, ale czasami możesz zaszaleć.
  69. Oszczędność to nie tylko okazje, ale również odpowiedni wybór produktu. Używaj sprawdzonych stron z opiniami.
  70. Nie bierz na siebie za dużo zadań na raz. Postaraj się utworzyć bufor, w którym będziesz robić zaległe zadania.
  71. Nie oglądaj za dużo telewizji i nie słuchaj nadmiernie radia. Wybieraj tylko wartościowe źródła informacji. Oglądaj lub słuchaj w przerwie od pracy. Ale nie marnuj czasu na wielogodzinne maratony seriali i programów.
  72. Pilnuj porządku w swoim otoczeniu. Niech każda rzecz ma swoje miejsce. Używaj kontenerów do segregacji przedmiotów.
  73. Zabieraj zawsze ze sobą telefon lub kartę debetową. Warto nosić również chusteczki higieniczne i tradycyjne pieniądze.
  74. Uporządkuj dokumenty – niech faktury będą w oddzielnej teczce. Dokumenty medyczne w innej. Notatki lub urywki informacji w kolejnej.
  75. Utwórz zdrowe nawyki życiowe. Kładź się spać o 22 i wstawaj o 8 lub 9. W zależności od potrzeby. Zbyt wczesne wstawanie to nie jest dobry pomysł. Warto iść spać po ciszy nocnej.
  76. Praca wieczorem może być czasami dobra, ale nie zasypiaj przed komputerem, czy na podłodze!
  77. Pracuj w ciszy. Najlepiej zamieszkać w cichym od samochodów, psów i dzieci miejscu. Gdzie nie ma gwarnych ulic.
  78. Dobrze jest oddzielić każde miejsce od siebie. Łóżko służy do spania, a biuro do pracy. Nie łącz tych czynności w jedno! W kuchni jemy obiad, a nie przed komputerem!
  79. Kupuj tanią wodę i nie pij tej kranowej.
  80. Czasami pozwól sobie na małe szaleństwa. Życie jest jedno!
  81. Znajdź idealnego partnera, aby Twoje życie miało smak. Dokładnie omów wszystkie sprawy życiowe. Kłótnie są złe, ale czasami oczyszczają atmosferę. Warto żyć z kimś, kto Cię rozumie.
  82. Odwiedzaj chorych i nie przegap ważnych wydarzeń w swoim mieście. Jeśli coś Cię cieszy, nie odmawiaj sobie!
  83. Unikaj toksycznych ludzi i nie kłóć się o głupoty
  84. Szanuj swój czas! Nie marnuj go na głupie rzeczy.
  85. Wybierz taką prace, która daje Ci radość. Nie tylko pieniądze się liczą.
  86. Rozwijaj się duchowo. Wybierz taką religię, którą rozumiesz.
  87. Mieszkaj w takim kraju, który Ci odpowiada. Ale nie odcinaj się od bliskich.
  88. Bądź zawsze przygotowany do spotkania, czy wydarzenia. Warto dbać o jakość swojego życia. Wszystko wymaga pracy i czasu.
  89. Wybieraj takie programy, czy gry komputerowe, które coś wnoszą do Twojego życia.
  90. Wydawaj pieniądze na cele charytatywne. Poczujesz się lepiej.
  91. Czasami usiądź samotnie i medytuj nad swoim życiem. To potrafi przynieść spokój.
  92. Nie żałuj pieniędzy na ważne wydarzenia. One są wyjątkowe, a życie jest krótkie.
  93. Używaj komunikatorów darmowych i staraj się korzystać z tego co jest dostępne dla wszystkich. Jednak kiedy są korzyści – stosuj lepsze rozwiązania.
  94. Nie bądź przesadnie skąpy! Czasami kup sobie coś na co sobie uczciwie zapracowałeś.
  95. Pamiętaj o swoim partnerze. Spraw, by był szczęśliwy i spędzaj z nim czas. Nie wpadaj w pułapkę pracoholizmu.
  96. Kup porządny komputer, jeśli dużo przy nim pracujesz.
  97. Idź na spotkanie, jeśli ono poprawi Twoje życie.
  98. Nie marnuj czasu na spotkania w firmie. Zaplanuj je i prowadź na stojąco! Zobaczysz, że nie ma potrzeby tyle gadać.
  99. Zorganizuj swój biznes tak, aby był odporny na kryzys. Niech Twoja praca rozwija Twój portfel.
  100. Kiedy czujesz się źle – posprzątaj, odpocznij lub spotkaj się z kimś bliskim.

Łukasz Grodzki

Przedsiębiorca, pisarz, artysta. Raper i malarz. Zainteresowany rozwojem osobistym i biznesem w Internecie, i nie tylko. Lubię filmy dokumentalne i osiąganie celów. Chcę tworzyć najlepsze gry komputerowe!

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *